Велосипед | Ремонт

Перемикачі швидкостей – пристрої без яких вже неможливо уявити сучасні велосипеди. Вони, як вже можна було здогадатися, призначені для перемикання швидкостей. Працювати вони повинні дуже точно і якщо виникає хоч найменший збій – потрібно виробляти їх налаштування.

На сьогоднішній день розрізняють 3 типи перемикачів – внутрішній, зовнішній і змішаний. Внутрішні та змішані зустрічаються дуже рідко, тому будемо говорити про зовнішніх.

Зовнішні, у свою чергу, діляться на передні і задні перемикачі. Конструкції обох перемикачів забезпечують перекидання ланцюга з однієї зірки на наступну.

Передні перемикачі працюють наступним чином: за коштами троса ми переміщаємо рамку, через яку проходить ланцюг, вгору чи вниз на сусідній зірці. Перемикання повинно проводиться без навантаження, під навантаженням нічого не вийде.

Задній перемикач працює практично за таким же принципом, тільки тут є можливість перемикання під навантаженням.

Перейдемо до налаштування. Якщо, перемикаючи швидкість, ланцюг перескакує через зірку або взагалі ні як не реагує, то потрібно виконати настройку параметрів. Почнемо з заднього.

Налаштування заднього перемикача

Встановлюємо перемикач на найменшу зірку. Тросик максимально попущен або взагалі откручен. Тепер за допомогою регулювального гвинта потрібно точно виставити перемикач паралельно останньої зірки. Зазвичай це верхній гвинт установки. Тепер максимально натягуємо трос і фіксуємо його.

Перевіряємо правильність виконаної роботи. Якщо при перемиканні вгору швидкість не перемикається – трос необхідно ще трохи натягнути за допомогою натяжна гайки на самому перемикачі. Якщо ж не перемикається вниз – трос потрібно трохи попустити. Як бачимо, нічого складного.

Читати також: налаштування гідравлічних гальм на велосипеді

Налаштування переднього перемикача

Тут так само немає нічого складного. Відкручуємо тросик, перемикач опускається до маленької зірки. За допомогою такого ж гвинта регулювання встановлюємо зазор між рамкою і чіпкої 1 мм. Максимально натягуємо тросик і прикручуємо його. Включаємо найбільшу зірку і за допомогою другого гвинта так само добиваємося зазору в 1 мм.

Якщо при перемиканні вгору швидкість не включається, то трос потрібно трохи натягнути за допомогою регулятора натягу на кермі. Якщо не опускається вниз – то послабити.